Dlaczego warto wybrać Skype?
Narzędzie jest przede wszystkim łatwe w obsłudze i pozwala na komunikację audiowizualną w czasie rzeczywistym. Jednak to nie wszystkie funkcjonalności, jakie posiada. Nie każdy wie, ale Skype to aplikacja, która pozwala na organizację wirtualnej klasy, dzięki czemu jednocześnie w korepetycjach może uczestniczyć kilkoro użytkowników. Łatwość obsługi sprawia, że Skype jest narzędziem, które sprawdzi się doskonale w nauczaniu nawet młodszych dzieci, w początkowych klasach szkoły podstawowej. Nauczyciel może prowadzić zajęcia znajdując wszędzie, dlatego korepetycje Zabrze mogą objąć zasięgiem dowolne miejsce.
Jak zacząć?
Aby korzystać z narzędzia, jakim jest Skype należy go przede wszystkim zainstalować i odpowiednio skonfigurować. Konieczna jest rejestracja oraz weryfikacja założonego konta, która odbywa się przy pomocy kodu, który wysyłany jest do użytkownika jako wiadomość sms. Aby komunikować się z uczniami konieczne jest, aby i oni posiadali konto na platformie. Gdy już każdy ma założony profil można rozpocząć prowadzenie zajęć. Ciekawą funkcjonalnością jest to, że po dodaniu uczniów do listy kontaktów możliwe jest wykonywanie połączeń głosowych, videorozmowy, a także tradycyjnej, rozmowy tekstowej. Dużym ułatwieniem dla nauczyciela jest to, że dodane kontakty można pogrupować, przypisując uczniów do poszczególnych grup. Jest to duże ułatwienie, szczególnie dla osób prowadzących korepetycje dla kilku osób jednocześnie.
Funkcje przydatne podczas korepetycji
Prowadzenie zajęć z matematyki czy chemii wymaga nadzoru nauczyciela nad wykonywanymi zadaniami, a często także udostępniania dodatkowych materiałów. Skype umożliwia łatwe przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami. Ciekawą możliwością jest ustawienie ekranu współdzielonego, a także nagrywaniem prowadzonych rozmów. Współdzielenie ekranu ustawić może każdy z użytkowników, zarówno korepetytor, jak i uczeń. Takie rozwiązanie umożliwia w prosty sposób demonstrować rozwiązania zadań i tłumaczenie kolejnych kroków postępowania, a także udostępnienie ekranu przez ucznia pozwala na bieżąco kontrolować jego działanie. Dzięki temu nauczyciel ma możliwość kontroli tego, jak uczeń radzi sobie z kolejnymi zadaniami i przerobionym materiałem.
Aby dodać komentarz, musisz się zalogować.